Thursday, June 15, 2006

Truls har vilttränat på egen hand...

Igår på väg hem från jobbet så vilttränade Truls alldels på egen hand... Han plockade snabbt upp en kaja från marken och bar den jättefint (han var i koppel) en bra bit innan jag tog emot den. Då var det gjort! Ska givetvis viltträna under mer ordnade former framöver, men har man en hund sedan tidigare som rynkar på näsan åt kallt vilt så blir man överlycklig över en liten kall kaja.

Jag har även fått ändra min rutt till & från kontoret (när jag har hundarna med mig) på grund av att vi 2 dagar i rad (fredag & lördag) har blivit attakerade av fiskmåsar. Det började i fredags på väg hem då en fiskmås flyger dykandes mot oss och skiter på Truls rygg!!! Usch! Tvättade snabbt av honom när vi kom hem och badade Leo ordentligt i helgen (det var inte igår...). I måndags när vi var på väg hem kom den där förb----e fickmåsen igen och denna gången dök den mot nybadade Leo och sket på hans rygg!!! Hrmpf!

1 comment:

Anonymous said...

Nämen fy vilka elaka måsar! Du får ta med hagelbössan på promenaden men det kanske inte är så poppis mitt i stan :)
Då kanske det är bättre med döda kajor ;o)
I morgon ska vi på unghundsderby. Ska verkligen bli kul. Ska försöka fota ordentligt ;o)

En trevlig helg önskar vi er!
Kramar