Monday, July 03, 2006

SVCH Månstorps Eleocharis


Ja, då var äntligen utsällningen över. Har faktiskt varit lite nervös inför utsällningen. Kommer han att kunna stå i flera minuter? Har man tränat att hunden ska sitta så fort man stannar så är det inte så lätt... Men det gick och vi fick vår efterlängtade 2:a för att få ut Leos viltspårstitel. Jag, mamma åkte till Borås för att ställa ut för Charlotte Lindell. Vi fick följande kritik:

"Välproportionerlig hane. Trevligt huvud men kunde vara mer maskulin. Bra överlinje. Korrekta vinklar bak. Knappa vinklar fram. Rör sig ua."

Man kände sig lätt bortkommen på utställning. Nästan alla hade tält med sig och en massa andra saker. Vi hade 2 solstolar och en parasoll... Men det fungerade bra! Truls var på kollo hos pappa när vi var borta och han sa att Truls var mycket lätt-passad.

4 comments:

Anonymous said...

Stort GRATTIS till den nya vilspårschampinjonen!!!

Katarina said...

JÄTTEGRATTIS till SVCh!!!

Anonymous said...

Grattis Leo! Häftigt med en Champion i grannskapet. Enzo och jag har också varit på utställning i helgen, förstår vad du menar med att man känner sig vilsen om man inte har halva hemmet med sig och sätter upp ett eget camp. Vi fick en 2:a och med tanke på hur hon betedde sig... så är vi hur nöjda som helst. Hon bet domaren i slipsen, behöver jag säga mer..

Anonymous said...

Grattis Leo!
Jag förstår vad du menar med att känna sig bortkommen på utställning...fast jag är väl lite allmänt förvirrad hela tiden så det kanske inte är så konstigt.

Grattis än än gång.
Sids matte Kicki