Monday, March 05, 2007

Igår var det VÅR i Skåne!

Endast en vecka efter snökaoset i Skåne så var det vår i luften. Det började med att fiskmåsarna förde ett fasligt liv i fredags morse... Brukar vara ett gott tecken.

Jag och hundarna åkte ut till mina föräldrar över helgen. Igår var vi först ute en liten runda och sen följde vi med pappa som åkte iväg till en "ny" skog för att hämta björkrötter! Väl hemma så fikade lite och sen tog vi en långpromenad. Vi började med att gå ett viltspår som pappa hade lagt till Leo tidigt på morgonen. Oj, vad det gick! Leo släpade runt matte i skogen över stock och sten. Leo tycker att det är så kul att spåra. Vill inte att Truls ska spåra än - vill gärna att apporteringen, som vi inte ens börjat med, ska fungera. Så han fick stanna med mamma på stigen! Vädret var kanon! Solen sken och fåglarna kvittrade och jag blev så varm att jag var tvungen att ta av mig jackan. Underbart! Hoppas nu att det inte kommer någon mer snö.

Leo ville stanna kvar på landet - så han är kvar hos mina föräldrar. Det är bra att få lite avlastning ibland så att jag hinner ägna mig helt åt Truls ett tag.

No comments: