Friday, June 26, 2009

Midsommarhelgen passerade...

...och nu är det helg igen! Midsommardag var jag och tränade med Truls hos Mirjam och Sofia. Jättetrevligt! Jag kunde dirigera Truls diagolalt över ån och fick honom att simma samma väg tillbaka. Sedan gick vi lite på linje Truls var stadig och markerade bra.

Här är några bilder på Truls & Elliot. Truls är inte långt från Elliots sida. Fast han lärde sig att ligga 1 meter från hans stol efter att ha fått en vattenflaska mitt i huvudet. Inte bara mat som kommer ner på golvet.





I onsdags var jag, Carina & Birthe i Arrie och tränade. Vi tränade att hundarna verkligen skulle ligga kvar i området med hjälp av gräsboll och sedan när de varit duktiga och sökt länge smyga ut en tennisboll. Behövdes inte många sådana innan de var ordentligt trötta.

Igår var jag & Carina hos Eva för att träna fotgående och stadga med skott och kast. Vi gick på linje och det sköts och kastades, men Evas sambos kelpie hämtade. Mycket bra träning!

1 comment:

Yours Truly said...

Vad duktiga ni är!!!

Kram Birgitta