Monday, May 24, 2010

Vattenkursen!

Jag, Carina och hundarna åkte tidigt i lördags till Björkåsen för den efterlängtade vattenkursen. Vi var ett glatt och trevligt gäng med ganska jämna hundar. En grupp där man verkligen kände sig hemma direkt. Fokus låg på dirigeringar. På lördag förmiddagen fick vi några dirigeringar var för att Janne & Birgitta skulle se var vi låg.


Toves fina golden

På eftermiddagen så skruvades svårigheterna upp. Vi fick själv välja vad vi ville göra. Jag valde att testa hur stoppsignal och tecken fungerade på vatten. Det gäller ju att passa på när man har så mycket hjälp. När Truls nästan var framme vid en apport sa Janne -det var inte den han skulle ta. Jag blåser stopp och Trulle tvärstannar och jag kunde lätt skicka honom till en annan apport. Jag kunde glatt konstatera att både stopp och tecken satt klockrent. Janne tyckte att jag kunde fila på pipsignalen och inte blåsa lika hårt och länge fram över.


Janne ser ut att njuta av duktiga hundar & förare ;)

Söndag en fortsatte vi att öka svårigheterna. Jag fick verkligen handla Truls för att han inte skulle gå in i vassen. Men det gick bra. Eftermiddagen skulle ägnats åt landarbete, men eftersom Truls tyvärr skadade tassen vid en igång så fick han sitta i bilen och jag hoppade in som funkis. Vilken underbar helg! Och att Truls kunde vara så duktig trodde jag inte. Denna helg kommer jag leva länge på.


Max på väg in...


Staffan lämnar av.


Ibland måste man bevisa för hunden vem som bestämmer ;)

1 comment:

Anna-Lena W said...

Fina foton! Bra med en genomkörare inför höstens prov. Tack för hälsningen!
Kramar A-L