Sunday, March 30, 2008

Äntligen ljusare!

Vilken härlig känsla att det är ljust länge på kvällarna. Äntligen kan jag lägga in lite träning på vardagskvällarna. Idag har det varit sol, men blåsigt.

Igår eftermiddags åkte jag & hundarna ut till mina föräldrar. Vi hann med en kort träning innan middagen. Leo verkade tycka att Truls skulle vara brun och tryckte ner honom i en gytjepöl. Behöver väl nästan inte berätta att det blev vattenslangen sen...

Idag har jag kört 3 korta träningspass med Truls. Leo fick vara med ena gången som störning. Jag hade tagit upp några kråkor och körde ett litet sök med Truls som gick bra. Det blåste ganska bra idag och så fort han fick vittring på en kråka följde han upp och jobbade bra. Vi har inte tränat med vilt på ett tag nu så det var skönt att se att det inte var något problem. Sista passet för dagen var helt inriktat på fotgående och stadga vid ån. Mamma var med som kastare och upplockare. Det allra sista vi gjorde var att skjuta och en dummy landade i vattenkanten. Jag och Truls gick fot därifrån & mamma plockade upp.

Nu ligger två trötta hundar i sovrummet och sover gott.





Imorgon efter jobbet ska vi träffa Kati & Nessie och träna fotgående med störning.

No comments: