Friday, April 07, 2006

Vår och fint besök

Idag är det äntligen vår! Fast det var det inte imorse då regnade det ordentligt på oss...

Jag och matte har fint besök av moster Drutten. Druttens matte & husse var och lämnade henne hos oss igår kväll (de skulle åka bort). Drutten ska bo hos oss till tisdag kväll. Drutten hittade min leksakskorg och tog fram ALLA mina ben. Jag tog tillbaka ett av dem - hon behövde ju inte ha alla. Matte säger att det är bra för oss att ha en hund till boende hos oss så att vi kan träna och se hur det är. Matte säger att jag kanske ska få en lillebror. Kan inte förstå att hon behöver en till hund - hon har ju MIG! Drutten morrade lite på mig och då kände jag att det var bäst att lägga sig ner. Tant Drutten är ju äldst!

När vi skulle gå och lägga oss så visste jag inte riktigt var jag skulle sova för Drutten hade tagit min säng. Jag gick runt och letade efter en annan bra plats ett tag sen tog jag Druttens säng.

Förra helgen hittade matte en fästing krypandes på mig. Hon säger att jag snart måste ha på mig ett speciellt halsband som inte fästingarna tycker om.

Söndag är det träning i Bunkeflo. Ska bli så kuuul att träffa mina gamla träningskompisar. Jag har inte sett dem sedan i höstas.

Tjingeling! Nu måste jag rusa iväg och rädda mina ben så att inte Drutten äter upp alla.

3 comments:

Anonymous said...

Glad Påsk till er båda! Hoppas vi ses snart!

Anonymous said...

Glad Påsk till er båda! Hoppas vi ses snart!

Anonymous said...

Leo och Susanne!
Stort tack för att jag fick bo hos er, mysigt och Leo lärde ju sig fort, och fick klart godkänt av moster Drutten.
Men nu vill vi ju få se bilderna på mig och Leo. Matte är ju nyfiken av sig.

voff voff från lilla Drutten