Friday, January 26, 2007

Snö, kyla och rödhake!

Jaha, då kom vintern till Skåne. Det är inte helt vitt, men det är kallt och blåser. Så jag blev tvungen att ta fram min vinterjacka. Jag trodde faktiskt ett tag att jag skulle klara mig med min skaljacka och tröja tills våren kom, men i tisdags insåg jag att dunisen fick komma fram (och mössan).

Leo kommer att åka till mina föräldrar på kollo en vecka. Jag känner att jag behöver lite mer tid för bara träna Truls och dessutom åker vi (jag & Truls) upp till Meadowlark samt Katarina & Ken nästa fredag. Ska bli så kul att komma upp och hälsa på.

I morse när jag och hundarna kom till kontoret så trodde jag att jag såg i syne. Jag hade inte fått min första kopp kaffe - så då man kan ju aldrig vara riktigt säker... Ja, visst var det en rödhake som satt på trappräcket ner mot källaren. -Hur sjutton hade den kommit in? Och hur sjutton skulle jag få ut den? Massor av jobbiga frågor innan kl 8!!! Jag började med att ställa upp dörrarna (två stycken) mot parkeringen. Tänkte att jag får sätta fast hundarna (som var VÄLDIGT nyfikna på fågeln som flög omkring i korridorerna). Jag hade inte mer än tänkt tanken förrän Truls jagar ut fågeln på parkeringen. Jag kallar på honom och han vänder direkt (då blir man glad). Jag är alltid lite orolig med att ha dem lösa vid kontoret i och med att en stor väg går utanför. Jag undrar dock fortfarande hur den hade kommit in.

Trevlig helg!

1 comment:

Anonymous said...

Vilket trevligt "uppvaknande" ;) och vad duktig Truls är. Först tänka mattes tankar och jaga ut fågeln och sedan komma in direkt :)

Ha en trevlig helg!