Monday, July 02, 2007

Träning i Saxtorp

Igår var det tidig träning i Saxtorp vilket innebar uppstigning kl 6.30 en söndag! Idag fick även Leo följa med. Jag brukar låta honom stanna hemma annars, men idag gick jag en runda med honom innan de andra kom och han fick göra några markeringar och linjetag. Leo är en fantastisk markör. Han missar inte dummyn med många centimeter. Han placerades sedan i bilen och jag plockade ut Truls för att strama upp honom lite innan träningen.

De andra började på vattnet med markeringar och linjetag. Under tiden tränade jag fot med Truls som verkade tycka att jag var taskig. Jag fick även hjälp av Lena med fotgåendet. Vi gick till andra sidan dammen för markeringar på land. Jag stod bredvid Lena vid markeringarna för att få lite extra hjälp. Tack Lena för din hjälp! Truls fick idag hämta två markeringar. Han gick ut lite kort, men jobbade sig bra ut. Vi har ju nästan inte tränat markeringar alls så förhoppningsvis blir han bättre på att avbedöma avståndet.

Annika, Håkan & Caroline fortsatte med några fler markeringar och vi andra (jag, Lena, Sverker & Carina) gick mot bilarna för att fika. Då kom även de små valparna ut. Jumjum är nu 10 veckor och en glad liten krabat. Och Carina hade med sin gule Max som hon hämtade i onsdags. Jumjum hade suttit i buren bredvid Leo under tiden vi tränade och hållit honom sällskap. Skönt att ha 2 separata burar i bilen så att andra utan problem kan sätta in en hund till utan att man behöver vara orolig.

När vi hade fikat och pratat klart så var klockat ett! Jag följde med Caroline hem och satt på trädecket och drack kaffe och pratade tills klockan var nästan 6. Oj, vad tiden går fort när man har trevligt. Tack Caroline för en trevlig eftermiddag.

1 comment:

Anonymous said...

Tack själv för sällskapet!

Vi ses i morgon

Kram Caroline