Wednesday, December 05, 2007

Helgen som gick...

...regnade nästa bort. Det var grått, blåsigt & regnigt. Jag körde ut till Caroline på förmiddagen och vi satt inne och drack kaffe och pratade. Sen tog vi på oss regnkläderna och gav oss ut i busvädret för att testa några saker med Mio & Truls.

Det är tur att ingen såg oss och extra tur att ingen filmade eller fotograferade oss för jag lovar att vi såg mer än normala ut. Vi lade ut dummies till linjetag. Ställde upp oss, skickade hunden. Och samtidigt som hunden börjar springa så gjorde även vi det. Tänk nu på att vi hade regnkläder & stövlar på oss och att det var lerigt. Finessen med det här är att hunden ska veta att vi alltid kommer åt dem ÄVEN om de är en bra bit ifrån oss. Ni skulle ha sett hur förvånad Truls såg ut när han hittat dummyn och vände om och där stod jag. Såg ut som om han tänkte "-hur sjutton kom du hit?" Ja, ja... jag fick i alla fall ut det jag ville med övningen, men nu gäller det att alternera så att han aldrig vet.

1 comment:

Anonymous said...

Susanne said...

Ja, ibland är jag snabbare än blixten :D
Skrev hon i ett tidigare inlägg :)

//Caroline