Monday, March 10, 2008

Söndag - regn & dis!

Trots det tråkiga vädret både ville och behöve jag träna med Truls. Eftersom ingen annan hade sagt något om träning så trodde jag att de inte skulle träna. Så jag ringde mina föräldrar för att få hjälp med träningen. Pappa fick skjuta och mamma kasta. Tur man har föräldrar som ställer upp när man behöver hjälp. Är mycket nöjd med gårdagens träning. Vi gick en liten runda efter träningen och jag såg årets första vitsippor.


Suddig bild, men jag var ju bara tvungen att lägga in den...

Eftersom ån hade svämmat över så var det vääääldigt gyttgigt och killarna var inte de renaste. Tur att man har en gul hund så att man ser hur skitig den svarte är... Så de fick bada i ån efter rundan.







Efter någon timme då Truls fått vila och jag fått mat gick jag, mamma & Truls ut igen och då var det träning med kråka. Truls fick 2 linjetag på kråka samt 2 markeringar. Snabbt ut, snabbt upptag och rakt in till mig och lämnade i handen. Så där ja! Nöjd som en tok lastade jag in hundarna i bilen och åkte hem.

4 comments:

Anonymous said...

va.. tar du kråka? Ty vad äckligt!!!! Det gör inte jag än... men matte har gett sig de´n på att jag måste... Jag tar dem i yttersta vingspetsen och håller andan...usch!!! Håller du också andan eller tycker du dom är helt OK?
kram o puss från syrran Asti

Anonymous said...

Glad Påsk hälsar vi från ett vitt Stockholm!
Kram
Jill

Anonymous said...

GRATTIS Leo!
Stort grattis till min bror, Leo-bus kommer här från alla oss i Löberöd.
Syster Ica i spetsen, med sina 6 små runda valpar i lådan, hälsar till dig och hoppas att du får nått gott idag. Samt en lång promenad vid havet!

Drutten och Edda är på påsklov ett par dagar.

Voff från oss tvåbeningar, Åsa, Stefan & Olof

Anonymous said...

När kommer du brollan? Jag ska hjälpa dig med förberedelserna tänkte jag. Lite insidertips från en som kan /Kenta