Thursday, May 22, 2008

Vi softar lite...

Vi tar det lite lugnt, men har inte slutat träna för det. Vi kör lite grunder som fotgående, stoppsignal under gång och att bara använda hälften av kommandona vid t.ex. skick. Som på ut säger jag bara UT utan att visa med händerna. Var nämligen tvungen att testa för när jag pratade med Katarina häromdagen undrade hon om Truls förstod om jag stoppade händerna i fickorna. Och ja, det gjorde han visst. Har även kört den varianten på närsök. Sen inkallning med ryggen mot Truls - funkade det med. Så ikväll har jag tänkt mig lite mer fotgående och stadgeträning.

Häromdagen när jag släppte ut killarna på baksidan av husen så kom Truls tillbaka med en fiskmås. Efter lite beröm tittade jag mig omkring för att se om någon granne såg - sen åkte den i soptunnan. Jag är tacksam att en av "skrikmåsarna" har försvunnit.

Träffade igår en granne som har en storpudel. Han berättade att han badade sin hund en gång i veckan. När jag sa att jag inte mindes när mina hundar badades sist höll han på att storkna. Jag tror att han trodde att det var för typ 2 månader sedan, men jag kan då berätta att det var mycket längre än så... Jag fick i alla fall lite dåligt samvete så när vi kom hem så åkte de i badkaret. Nu är de alldeles rena & mjuka och Truls fäller gräsligt!

På lördag ska jag iväg och lyssna på Inga-Lena Djurberga som håller handlerkurs. Ska bli intressant att höra vad hon har att säga.

Hej hopp!

3 comments:

Anonymous said...

va skönt att höra att det är fler än min matte som glömmer det där med "badning". DET är en bra grej med min matte faktiskt.Det tycker vi nog allihopa( voff från nisse, waoff från ripa).Jag tror vi åker i badet (med schampo o luktegott då alltså) ett par gånger om året...endast.Är vi lortgrisar då??NEHEJ, för vi har en bra päls säger matte då, och så finns det ju dammsugare som tar hand om det som ramlar av. Go Trolle Go! Hälsar en gyllene skitig? Morris

Anonymous said...

Tur att man inte är pudel säger Ken. När jag bodde i Luleå hade jag en "granne" med tre afghaner som han badade en gång i veckan och fönade!!! Personligen har jag nog samma badfrekvens som du:-)

Och Trulle är smart som fattar och matte har gjort basics!

Anonymous said...

Kika påGuy Bennett filmerna i min blogg. Han poängterar hela tiden också att det är viktigt att lära in tecknen separat så de förstår enbart pipa, enbart handtecken osv.

Bada? Nog duschas väl hundarna av lite då och då på hösten framför allt då det är lerigt ute men shamponering blir det en gång om året ;o)

Spännande att gå för Inga-Lena. Det blir säkert kanonbra!

Ha en skön helg!
Kramar från Jill med flock