Monday, September 22, 2008

Andjakt igår!

På förmiddagen åkte jag iväg med Truls och gick en promenad och tränade lite. Vid lunch åkte jag ut till Nyboholm för andjakt med Leo. Truls lämnade vi hemma!

Tredje drevet tog hårt på Leo då det föll mycket och i betorna. Han var rejält trött, men jobbade ändå bra på det fjärde och sista drevet. Totalt blev det 153 änder på 4 apporterande hundar.

När jag & Leo kom hem igår så rusade Leo in till Truls. Såg ut som om han sa -Ha, vet du vad jag har gjort?!? Sen blev det en runda med Truls. Truls som var ganska pigg försökte få igång Leo genom att springa med en leksak i munnen framför Leo flera gånger. Leo orkade inte ens lyfta på huvudet och titta på honom. På sista kvällskissen märker jag att Leo haltar på höger fram. Kan inte se något, men det blir lite vila. Verkar vara någon sträckning då han inte haltar så mycket när han gått lite.

Nästa söndag är det dags igen.

No comments: