Wednesday, September 17, 2008

En liten uppdatering!

Vi har hittat på lite trots att det varit lite tyst här.

Först vill vi börja med att gratulera Birgitta & Will som fick CERT & CACIT i Danmark i lördags. Ni är sååååå bra! Grattis än en gång från oss.

Jag och hundarna träffade Kati med hundar i Saxtorp i lördags för träning. Jag hade bestämt mig för att köra klockan med Truls. Insåg att det behövdes lite mer träning på tecken så det har vi ägnat oss åt resten av dagarna.

Leo åkte hem till mina föräldrar i söndags på "motionssemester". Kände att jag inte hann att motionera honom så mycket som behövdes inför andjakterna som börjar på söndag. Hörde av mamma att de idag hade gått en mil. Undrar hur långt Leo har gått som brukar springa fram och tillbaka...


Bild på Truls från ikväll.

Idag efter jobbet körde jag & Truls ut till Arrie för lite träning och en skön promenad. Träningen har gett resultat och han tog mina tecken bra. Ville se hur tecknen satt när det inte var lika enkelt. Till och med när jag ökade svårigheten och flyttade mig ett kvarts varv så fattade han och gick rakt ut. Sen gick vi en promenad och Truls fick gå fot förutom när han skulle rasta sig.

Edit: Glömde ju berätta att jag och Truls var och hälsade på syster & Elliot igår. Elliot har hunnit bli 4 månader. Och igår när Elliot satt i mitt knä så sträckte han sig flera gånger efter Truls. Truls som är väldigt förtjust i Elliot ställde sig nära så att Elliot kunde nå honom. Så sött!

No comments: