Wednesday, February 15, 2006

Rapport om helgens träning


Matte hade ju lovat att vi skulle åka iväg och träna i helgen och det såg jag ju verkligen fram emot. Lördagen bjöd på strålande väder. Matte packade en väska med dummies och vi gick iväg till den stora parken (vårt vanliga träningsställe i stan...) Matte tyckte att vi skulle träna linjetag i olika varianter. Matte frestade även mig med att kasta en markering och sen skicka mig på ett linjetag. Klarade jag bra, men jag hade full koll på var den hade landat - kan ju vara bra om jag nu skulle få hämta den.

På lördagkvällen förstod jag att något var på gång när matte öppnade frysen och plockade ut lite vilt. WOW! Jag var inne i badrummet ett par gånger innan jag gick och lade mig för att kolla så att fåglarna var kvar... Matte tyckte att det var dax att se hur jag uppförde mig med vilt nu när jag är så duktig med dummiesarna.

Söndag morgon packade matte stora tränings-väskan och vi åkte iväg med bilen till Habo Ljung. Jag trodde att det skulle vara fler som skulle vara med och träna så jag kollade runt lite extra om några fler hade kommit, men det var bara jag & matte idag. Vi tränade lite och jag får väl erkänna att jag inte var lika duktig som vanligt, men de där kalla fåglarna är bara sååå äckliga att bära. Jag håller dem längst ut i fjädrarna och det gör ju att jag ibland tappar dem innan jag kommit halvvägs in till matte och då kan jag bara inte plocka upp dem igen. Usch! Matte har sagt att hos ska stoppa fåglarna i en strumpa nästa gång för att se om jag tycker att det är bättre. Ja, ja... vi får väl se.

Igår var det riktigt vårväder på lunchen och jag träffade en av mina favorittjejer, Wera, när jag och matte var på väg till kontoret.

No comments: