Monday, February 06, 2006

Snö, snö och ännu mera snö!

Oj, vad mycket snö det har kommit! Matte bara suckar och tycker att det kunde vara barmark, men jag bara ÄLSKAR det. Det är så härligt att springa och busa i snön och sen stanna och äta lite snö.

I helgen fyllde mattes pappa år så vi var där och gratulerade honom. Jag hjälpte till att lätta upp stämningen. Jag bar omkring på en låda som de sa innehöll en stavmixer. Stor och tung var den i alla fall. Jag gick runt bland alla gästerna bärandes på denna låda och alla skrattade. Vi stannade över i Stockamöllan. Först gick jag en runda med födelsedagsgrisen (min egen lilla present) och sen var jag ute med matte och mattes mamma. Då sprang jag en massa - min matte kallar det labbefnatt. Förstår inte riktigt - det är ju bara så kul att springa riktigt fort.

Sen tyckte matte att vi skulle träna lite oxå. Och jag var ju inte sen. Först tog matte fram en tennisboll och kastade ut i snön. Den var ganska svår att hitta och matte fick ibland hjälpa mig. Då hon gör som hon brukar... visslar och viftar med armarna. När hon är riktigt tydlig och jag har tid att titta så hittar jag faktiskt sakerna... Sen tog matte fram en dummy och vi gick in i trädgården. Matte kastade dummyn över staketet och sa sen apport och hopp. Först tänkte jag att hon inte var riktigt klok - menade hon att jag skulle hoppa över när jag kan springa runt (som jag brukar...) Men jag gjorde som hon sa och hoppade och jag kom över! Sen kallade matte på mig och sa hopp igen, men jag är faktiskt man och kan inte göra 2 saker samtidigt. Nämligen hoppa och hålla en dummy samtidigt så jag sprang runt om. Matte sa att det skulle vi träna nästa gång.

Nu ska jag snart ut i snön igen. Längtar!

No comments: