Monday, January 30, 2006

Ännu en vintrig helg!

På lördagen kom mattes föräldrar och hämtade oss. Jag hörde bilen redan när de parkerade på gatan. Matte frågade varför jag inte har lika bra hörsel alltid. Selektiv hörsel kallar jag det... Sen åkte vi till Stockamöllan. Jag rusade in i huset och ställde mig utanför dörren till tvättstugan tills matte öppnade. Jag har inte bara bra hörsel - utan även ett väldigt bra minne! För i tvättstugan låg mitt ben jag fick i julklapp. Jag knaprade på benet medans matte och hennes föräldrar åt någon sorts bakelse med grädde. Sen gick vi en lång promenad i skogen och tränade lite. Oj, vad roligt det är att träna. Matte sa att jag var väldigt duktig och lyssnade bra. Jag har ju som sagt bra hörsel - så det är väl klart att jag lyssnade.

Igår var det dimmigt. Väckte matte tidigt för jag var hungrig. Hade fått min kvällsmat tidigare än vanligt så det var väl inte så konstigt att jag var hungrig tidigt. Matte städade sen i lådor så jag kröp upp i hennes säng och somnade. På eftermiddagen gick vi en jättelång runda bland annat förbi det där höga snurrade huset. När vi gick förbi så vi att de putsade fönsterna. Tänkte inte mer på det förrän matte berättade att hon läst i tidningen att fönsterputsarna hade suttit fast på 20:e våningen i 7 timmar.

No comments: