Wednesday, March 08, 2006

Träningar och fortfarande snö!



Vi har fortfarande en massa snö kvar, men i helgen var det trots detta en massa träning.

I lördags var vi och tränade med Hugo, Svea & Asta och deras matte & husse. Svea & Astas husse hade med en gås. De lade ut den och sen skickade matte ut mig. Jag rusade fram, men när jag kom fram såg jag hur stor den var och förstod inte riktigt vad jag skulle göra. Jag tittade på matte och försökte fråga henne vad jag skulle göra. Jag försökte bära den i halsen - fick fortfarande inte upp den det minsta från snön. Brorsan Hugo förstod inte heller vad han skulle göra. Jag & Hugo får nog träna på detta en annan gång. Svea skickades sedan ut för att hämta den - och vi stod och tittade hur hon gjorde. Jag ska testa det nästa gång.

Sen gick människorna in till Eva och fikade och jag fick sitta i bilen. När de kom ut igen så hade de med sig Hugos nya lillebror Bosse. Tyckte mest att han såg ut som en dammtuss! Vi följde med Eva när hon skulle mata hästarna - då försökte Bosse bus att bita mig i bakhasorna så jag fick springa därifrån. Matte sa att han var svår att fånga på bild för han var aldrig stilla. Nu när jag försöker ladda upp bilderna så krånglar det så klart. Jag laddar upp dem en annan dag istället.

I söndags var vi och tränade för en instruktör i Örtofta. Jag var taggad redan när vi kom dit. Matte tyckte bara att jag var olydig... Förstår inte alls vad hon menar. Jag var väl bara som jag brukar vara när jag träffar nya vovvar - KLASSENS CLOWN! Jag får väl försöka skärpa mig nästa gång - men då får väl instruktören en chock när han inser att jag FAKTISKT kan. Det kan i och för sig vara ganska kul det med.

På fredag åker jag & matte till stugan för att sen inte ha så långt att åka på lördag när vi ska träna för Jens Palmqvist i Bromölla. Sen är det träning i Örtofta igen på söndag. Puh! jag har massor inplanerat. Men det ska bli kul!

No comments: