Monday, October 09, 2006

Lördag och kurs med Truls

I lördags var jag & Truls på kurs igen. Denna gången gick allt riktigt bra! Vi har tränat mycket på stadgan sedan förra kurstillfället då jag upptäkte att han lurade mig lite. Han hade bra stadga ÄVEN när hundar runt om kallades upp. Stolt matte!!!

Vi fick även sätta av hälften av hundarna i mitten av planen och sen fick resten av ekipagen gå fot med sina hundar runt de som satt i mitten. Vi började även med lösträning. Vilket innebar att vi startade ett hundmöte och höll i kopplet och släppte sedan när vi kände att det skulle fungera. Jag är så glad att jag & Truls går den här kursen i "vardagslydnad". Det ger oss en bra grund i framtida träning.

Efter kursen åkte vi till stugan där mina föräldrar och Leo redan var. Skönt att kunna lämna en av hundarna hos mamma & pappa ibland så att jag helt kan koncentrera mig på en hund!

No comments: