Thursday, October 26, 2006

Nu har hösten kommit!

Tiden går fort och det är dax att uppdatera lite... I fredags var det andjakt på Nyboholm igen. Truls fick vara hos min syster på hennes jobb och han hade charmat alla! Är inte förvånad...

I lördags var det kurs med Truls. Jag arbetade hela passet med lös hund och det gick jättebra. Vi jobbar väldigt mycket med hundmöten samt stadga med olika störning. 1/3 av oss satte av våra hundar i mitten av planen och så gick resterade del av gruppen runt våra hundar som vi hade lämnat på stanna kvar, sen lekte 1/3 av deltagarna med sina hundar medans våra satt kvar. Det sista vi gjorde för dagen var att alla satte av sina hundar huller om buller i mitten och sedan kallade in sin hund förbi de andra. Jag är så stolt att det gick så bra!

Söndagen tog vi en härlig promenad i skogen och hundarna badade i ån. Leo badade dock på ett ställe där inte Truls badade och Leo fick bada med shampo när vi kom hem för han luktade riktigt illa. Urk!

Leo är på kollo hos mina föräldrar sedan i tisdags kväll. Mamma har varit lite ledig och ville ha sällskap. Passar bra då jag får lite mer tid att träna med Truls - vi har ju avslutning på kursen på lördag... Efter kursen lämnar jag Truls hos mina föräldrar och åker på söndag till Ven med Leo för fasan- & harjakt och kommer inte hem förrän på tisdag kväll. Det ska bli så kul!

2 comments:

Anonymous said...

Roligt att läsa att det går så bra för er.
Lycka till på kursavslutning och jakt i helgen.
Själva ska vi tillbringa helgen med kurs för Jens Palmqvist och det ser jag fram emot.

Ha en trevlig helg!
Jill

Anonymous said...

Jag e avis...

Jag vill oxå jobba flera dagar irad!

Lycka till på kurs avslutningen


//Caroline o Mio