Tuesday, February 06, 2007

Minivalpträff på Meadowlark

Jag och Truls åkte direkt efter jobbet i fredags upp till Katarina i Växjö där vi har fått bo i helgen. Tusen tack Katarina för att vi fick bo hos er!

Lördagen sågs vi i Torpsbruk för att sen åka gemensamt ut för lite träning. Truls som var olydig fick en upprumpning av Birgitta. Efter det var han riktigt duktig. Vi gick på linje (utan kast eller andra störnningar) med vändningar, stopp, stanna kvar och inkallningar som naturliga störningar istället. Sen var det två enkla markeringar med fågel. Efter det ville Birgitta se hur de tog upp ett spår. Så vi fick stå uppställda så att vi såg kastet sen fick vi vända om och gå en bit för att sedan komma tillbaka till utgångspunkten för att skicka hunden (då hade Birgitta släpat fågeln en bit).


Sen var det dags för grillning och hundarna fick vila. Efter det var det två markeringar ner i en ravin. Det var en mycket trevlig dag och man fick som vanligt med sig nya tips hem. Sen var de små helt slut så då fick de stora hundarna komma ut. Först några markeringar och sedan dirigeringsträning. Det är kul att stå bredvid och titta.

Efter träningen hade vi en trevlig eftermiddag och kväll hos Janne & Birgitta. Och för er som inte såg VEDEN från Vegby på melodifestivalen kan jag berätta att det gjorde minsann jag samtidigt som jag hade drottningen i mitt knä...

Eftersom jag inte själv hade tid att ta bilder i helgen så har jag norpat någta från Meadowlarks hemsida som Åke Fuchs har tagit.

Truls - snabb som en vessla...


På söndagen var det ingen sovmorgon. Jag & Katarina var uppe kl 6.30. Vi skulle hjälpa Birgitta med B-provs träning för ett träningsgäng från Halmstad. Det var kul att få vara med och hjälpa till och höra alla Birgittas kloka råd. Tack för att jag fick stanna kvar och hjälpa till.

Ett stort TACK Janne & Birgitta! Ni är underbara uppfödare och jag önskar att fler vore som ni...

4 comments:

Tina said...

Vilken härlig helg och skönt att Truls sköter sig. Men va sjutton är en upprumpning!!!
Tänker bara på den där Sheike när jag hör det :-)
Kommer ni till campen i sommar? Väntar med spänning för att se om man kommit med i år. Skulle vara jättekul att få se Truls eller är det Leo som i så fall får åka?
Tina

Anonymous said...

Tack för fina ord! Det är lätt att vara uppfödare till så goa valpköpare!

Anonymous said...

Vilken härlig helg och visst är det roligt och lärorikt att vara med och hjälpa till.
Ha en skön helg!

Anonymous said...

GRATTIS!!!!!
Stort grattis till lille Truls som blir 1 år idag!!

Ica & Drutten med husse & matte grattar