Thursday, January 03, 2008

Efter skön ledighet...

...är vi nu tillbaka i verkligheten.

Jag & hundarna åkte ut till föräldrarna på fredagkvällen innan jul och stannade till annandagen. Vi gick långa promenader och tränade lite. Tränade Truls efter tipsen jag fick från Birgitta & Katarina och helt plötsligt fungerade allt igen. Så skönt!

På annandagen lämnade jag Leo kvar i Stockamöllan och åkte tillbaka hem för att gå på bio med vänner och sen middag hos syster. Truls fick följa med på middagen och jag tror att han charmade alla. I torsdags tog jag & Truls båten till Ven för att vara med på tjejjakt. Tyckte att det var en lagom jakt för Truls att börja på. Han skötte sig mycket bra trots höglöpande tikar i vagnen och allt annat nytt. Han var tyst och koncentrerad och gick fint fot i de branta backarna. I sista drevet gick en fasan ner ca 100 meter från oss. Jag gick fot med Truls mot den för att sedan rikta upp honom ordentligt i vind när vi hade ca 30 meter kvar och skickade honom på ett linjetag. Truls som inte tagit vilt sedan han var valp sprang rakt ut, snabbt upptag och sen rakt in och lämnade av fint till mig. Då är man lycklig! Så efter dagens första och enda apport åkte vi tillbaka till Gamlegård och installerade oss i vår stuga.

Vi fick en underbar middag och massor av gott vin. Tack Alex & Magnus för en underbar jakt. Fredag morgon tog vi båten tillbaka till fastlandet och varken jag eller Truls gjorde många knop resten av dagen.

Lördag var det sträck på änder som var på schemat. Jag åkte och hämtade Leo och sen åkte jag och killarna till Nyboholm. Truls fick sitta ute ett tag och han satt tyst och koncentrerad. Sen bytte jag hund och Leo fick komma ut och göra eftersök på änderna.

Nyår fick hundarna fira på landet hos mamma & pappa medans jag var hos vänner och idag är de hemma igen.

3 comments:

Anonymous said...

Låter som du haft en skön jul och nyår och med lite ajkt dessutom. Vad roligt att Truls skötte sig så bra. Förstår din glädje!
Ha en fin fortsättning på 2008.
Kram från oss alla.

Anonymous said...

Hmm...namnet kom inte med men det är Jill och grabbarna som hälsar ovan ;)

Annika och labradårarna said...

Träningssugen?!