Saturday, January 26, 2008

Storm & regn!

Storm och regn är ingen bra kombination. Speciellt inte om man ska träna hund på den skånska slätten. Men hundidiot som man är så åkte jag trots allt iväg kl 8. Vi var inte många på uppsamlingskursen - 4st av 12st. Jag tror att jag började tjata om kaffe redan när jag steg ur bilen, men vi valde istället att träna i gyttjan. Efter 1½ timmes bra träning gav vi upp. En av deltagarna sa att hon idag förstod varför man hade kringbygda gårdar i skåne (vi hade viss träning på gårdsplanen).

Jag bestämde att jag skulle följa med Caroline hem och fika. När vi är på väg därifrån ringer Håkan som är i närheten och vill träna. Caroline sa att han fick komma hem till henne först på fika. Vi gick faktiskt ut en gång till och tränade, men bara kort.

No comments: