Tuesday, October 14, 2008

En underbar helg!

I fredags åkte jag och hundarna upp till stugan. Lördag morgon bad jag mamma följa med mig ut på promenaden för att kolla mig om jag gör något konstigt eftersom Truls ibland kan bli lite osäker. Mamma har ju tidigare i livet tränat och tävlat lydnad så hon brukar komma med bra förslag. Hon studerade oss noggrannt och kom fram till att jag skulle vara mycket tydligare samt att jag inte skulle använda så många kommandon. Jag tränade mig själv på detta hela helgen och se det hjälpte.

Igår hade jag tagit semester för att åka och apportera med Leo. Vi började dagen i Färingtofta vid den stora sjön. Efter lunch körde vi till Barsebäck för ett sista drev. Vi hade en underbar dag med härligt väder. Leo är helt nällad efter ett långt eftersök i ett nässlehav. Jag har aldrig sett så många nässlor på ett och samma ställe - ett helt fält!

Lördag är det dags igen, men då bara halvdag och jag ska inte apportera utan har fått möjlighet att ta med mig Truls för att vänja honom vid miljön och bara titta på. En fantastisk chans som jag är mycket glad för att jag fått.

No comments: