Tuesday, May 19, 2009

Helgen som gick!

Helgen som gick åkte jag, Carina, Birthe & Lena med hundar upp till Sågknorren, som ligger öster om Halmstad, för att träna hund i dagarna två. Vi hade även hyrt en båt för att riktigt kunna träna vatten. Och mycket vatten blev det. Det gäller ju att passa på. Här nere i skåneland har vi inte så bra möjlighet till det. En liten damm här och där gör ingen glad.

Truls var jätteduktig och i söndags kunde jag skicka honom på ca 80 meters vattendirigering. Det är så kul att se att han fattar. Så nu ska det fortsättas att nötas tecken. Truls fick även ett vassök tillsammans med Ducken. Båda skötte sig riktigt bra. På lördags kvällen åt vi middag på pensionatet. Mycket gott! Jag hade kameran med mig, men så värst många bilder blev det inte. Vi hade en mycket trevlig helg tillsammans!

Efter en tid med mycket träning tar vi det nu lite lugnare och vilar oss i form.


Stugan vi hyrde


Truls - den enda bild jag lyckades ta på honom


Carina & Birthe i båten...


Lena & Jazz


Max & Staffan


Staffan


Jazz, en knähund?


Kompisarna Max & Truls

No comments: