Thursday, May 28, 2009

Liten uppdatering kanske?!?

Vi tar det nu lite lugnare med träningen. I söndags var vi dock i Arrie och tränade med Eva, Mumme & Ingemar. Truls fick två riktigt långa markeringar som hamnade i det höga gräset. Funkade superbra! Sen gick vi till vattnet och där körde jag över. Han tog mina tecken bra och det känns som om han verkligen förstår. I måndags skulle jag på funktionärsträff inför Flatmästerskapet som går av stapeln i augusti. På vägen dit så körde jag inom Saxtorp och tränade klockan med Truls. Nu ska vi grundträna alla tecken innan vi gör något annat.

Efter mötet körde vi till mina föräldrar där vi övernattade. I tisdags fortsatte jag med lite klock-träning på gräsmattan och körde sen med båda hundarna till Löberöd där jag passade Olof ett par timmar.

Idag ska jag träffa Carina & Birthe för lite träning. Jag kommer fortsätta med min teckenträning. Har skrivit upp lite saker i min träningsbok som jag vill göra.

No comments: