Wednesday, September 26, 2007

Andjakt mm!

I fredags var vi på Nyboholm för andjakt. Det blev totalt 130 änder och vi hade en mycket trevlig eftermiddag och väldigt god mat efteråt. Vi hade även med oss Caroline & Mio dit. Truls som satt i bilen fick komma ut och lukta på änderna. Spännande sa Truls!

I lördags åkte jag och hundarna ut till mamma & pappa och gick en promenad på ca 2½ timme. Det var underbart höstväder. Vi letade lite svamp, men de tre svamparna vi hittade räckte inte ens till en macka... Som tur är så är mamma & pappa och plockar trattisar idag och när jag pratade med dem för någon timme sedan så hade de plockat ca 15 liter och skulle sätta sig och fika och sen fortsätta plocka. Så jag hoppas att det även blir några till mig : )

Även i söndags var det så där härligt väder så jag cyklade en runda med killarna. Och nu är det snart helg igen och då är det andjakt igen.

No comments: