Thursday, September 06, 2007

Helgen som gick och träning!

I fredags åkte jag och vovvarna till stugan. Vaknade tidigt och släpade med pappa ut och gå med killarna på morgonen. Sen stod det bad och kloklippning på schemat innan jag & Truls satte oss i bilen och åkte upp till Meadowlark. Vi hade en urmysig och trevlig kväll med god mat och massor av vin. Söndagen var valpträff för Skipper-Hector valparna som nu hunnit bli 4 månader. Så söta och härliga! Jag var fotograf för dagen - finns massor av bilder i Meadowlarks blogg. Jag tog även ut Truls en kort stund innan vi satte oss i bilen hem. Vi är på rätt väg, men det är vissa saker jag måste ta tag i. Tack Birgitta för alla råd jag får.

I går var vi på "organiserad kaos-träning". Och då undrar säkert ni alla vad det är. Vi har nämligen kommit fram till att vi alltid (nästan) tränar en sak i taget och en hund i taget. På denna organiserade kaosträningen så tränade vi alla på vars ett ställe och helt olika saker samtidigt som Olof gick runt och sköt med hagelbössan. Jag passade på att träna fotgående bakom skytt, stadga när Caroline kastade och skickade Mio, linjetag med skott under tiden Truls jobbade. Jag är mycket nöjd med hur det funkade och vi ska ha fler såna här träningar.

Till helgen ska jag & Leo på duvjakt. Vi ska först ses på Ringsjö Värdshus för frukost/brunch. Ska bli kul - vår första jakt för året.

1 comment:

Anonymous said...

Jättenyttigt med "kaos-träningar" emellanåt. Vi kräver ju att hundarna ska funka på jaktprov och andra ibland lite för hunden kanske kaossituationer så att kräva det utan att ha tränat på det är ju inte schysst.

Ha en skön helg!
Jill och grabbarna