Monday, October 29, 2007

Första dagen på Ven!

Gick upp vid 7 för att rasta Leo en kort sväng innan det var dags för frukost. Det duggregnade... När jag väl var klar för att gå och äta frukost i ladan så regnade det så mycket att jag var tvungen att ta på mig regnkläderna - och regnkläderna fick jag snällt ha på mig resten av dagen. Så några bilder finns det av förklarliga skäl inte. Någon sa att det kom 25 mm och fåglarna var så tunga att de knappt lyfte, men trots detta hade vi en trevlig dag. Problemet är bara att backarna blir såphala när det regna. Efter 3 drev var det dags för lunch. Till lunch fick vi sill, prinskorv, köttbullar & potatis - fantastiskt gott, speciellt när man var lite mör och frusen.

Efter lunch tog jag ännu en tröja på mig och bytte ut den dyblöta kepsen. Efter ytterligare 3 drev var klocka fem och jag & Anna torkade hundarna och satte på dem täcke och sen hägrade duschen! Strax innan sju hoppade vi in i vagnen för att åka till Hamnkrogen. Maten var som vanligt helt fantastisk.

Matilda, Kristofer & Maria

Vi åkte från Hamnkrogen vid ett och tog ett kort eftersnack inne hos Alex & Magnus innan sängen hägrade.

No comments: